* Transportplanen har en ramme på 928,7 milliarder kroner, ifølge flere medier. Regjeringen opererer med rundt 1.000 milliarder (1 billion) kroner.
* Samleside: Siste nytt om E16 og Vossebanen
Jernbaner
* Det settes av rundt 16 milliarder kroner i planperioden til ny oslotunnel for jernbanen, som skal stå klar i 2032.
* Når den nye tunnelen er ferdig, skal også hele Intercity-triangelet på Østlandet være klart.
* De borgerlige partiene gir også grønt lys til bygging av dobbeltspor på det ytre Intercity-triangelet helt til Lillehammer, Halden og Skien. Prislappen er 52 milliarder kroner.
* Sørlandsbanen får dobbeltspor. Utbyggingen settes i sammenheng med planer om å koble sammen Sørlandsbanen og Vestfoldbanen, ifølge Fædrelandsvennen.
* Ifølge NRK settes det av 3,6 milliarder til Trønderbanen og Meråkerbanen, der elektrifisering er hovedmomentet.
* Regjeringen vil bruke 6,5 milliarder kroner til elektrifisering av strekninger i Innlandet, bygging av nye godsterminaler og å bedre kapasiteten for godstransport.
* Det blir også bygging av Ringeriksbanen. Prislappen er på om lag 20 milliarder kroner, ifølge Bergens Tidende.
* Det blir dobbeltspor på jernbanen mellom Arna og Stanghelle på Bergensbanen.
* 6 milliarder settes av til Fornebubanen. Dette er imidlertid bare halve kostnaden, og resten skal finansieres i Oslopakke 3.
Veier
* Full utbygging av E18 i Akershus.
* E18 mellom Retvet og Vinterbro er planlagt i første planperiode, ifølge Østlandets Blad. Den nye firefeltsveien gjennom Follo ble først foreslått bygd i 2024, men nå fremskyndes byggestart til neste år.
* Det blir ny ringvei øst mellom Arna og Vågsbotn nord for Bergen, ny ferjefri E39 mellom Ådland og Svegatjørn samt bygging av Sotrasambandet.
* E8 i Ramsfjord bygges ut.
* 8,7 milliarder skal brukes på den 150 kilometer lange Hålogalandsvegen. Byggestart framskyndes med fem år, til 2018, ifølge NRK og Harstad Tidende.
* 2 milliarder settes av til Møreaksen i den første seksårsperioden, og 6 milliarder i den andre, skriver Romsdals Budstikke. Møreaksen innebærer ferjefri E39 fra Ålesund via Molde til Kristiansund.
* 1,6 milliarder skal brukes til ombygging og sikring av E6 over Kvænangsfjellet i Troms, skriver Framtid i Nord.
* 1,6 milliarder bevilges til et nytt løp i Oslofjordtunnelen mellom Drøbak og Hurum, ifølge Aftenposten.
* 500 millioner kroner settes av til strekningen Myrmel-Lunde på E39 i Sogn og Fjordane, skriver Firda.
* 300 millioner, fordelt på 50 millioner kroner over 6 år, bevilges til utbedring av flaskehalser på fylkesveinettet. Dette skal gi lavere transportkostnader for jordbruk, skogbruk og industri.
Annet
* Det er enighet om å bygge Stad skipstunnel, ifølge Bergens Tidende.
* Bømlo får ny fiskerihavn til 197 millioner. Fullfinansiering av prosjektet legges inn i andre halvdel av perioden og kan realiseres etter 2024, ifølge Sysla.
* Bodø får en ny flyplass til nærmere 5 milliarder kroner. Av denne summen er 2,4 milliarder friske midler i NTP.